17 Temmuz 2011 Pazar

Singapur

Bir önceki postumda yazdığım gibi bulmaca çözerken Uzak Doğu araştırmalarına başladım.

"Madem Singapur ülkeymiş, bakalım nasıl bir yermiş" diyerek google görsellere girince, ağzım açık kaldı. Ülke olduğunu öğrendiğimde duyduğum şaşkınlıktan sonra, bir de güzelliğiyle şaşırttı beni.


















Aşağıdaki aslan benzeri heykel, Singapur'un simgesi Merlion'muş. Malezyalı bir prens adaya ilk geldiğinde aslana benzeyen bir hayvan görmüş ve adaya "aslan şehri" anlamına gelen "Singa Pura" adını vermiş. Daha sonra söyleyiş kolaylığı sebebiyle adı Singapur'a dönmüş ama aslan simgesi hep kalmış.
















Singapur fotoğrafları arasında kaybolmuşken ülkenin ekonomik ve sosyal yapısına da baktım ve okur yazarlık oranının ve refah düzeyinin yüksekliğiyle bir kez daha hayran kaldım.

Üstelik minicik bir ada ülkesiymiş.
























Uzun zamandır bir ülkeyi bu kadar beğenmemiştim. Vize de uygulanmıyormuş Türkiye'ye. Çok gidilip görülesi bir yer gibi duruyor.

Son olarak değişik binalarının fotoğraflarını da ekleyeyim de, baktıkça Singapur'a gitmek isteyeyim :)


0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites