18 Mayıs 2011 Çarşamba

Esperanto

Almanca, İspanyolca öğrenelim derken, "oldu olacak esperanto öğrenelim" diyen arkadaşım sayesinde öğrenmiş bulunuyorum ki, bu isimde bir yapay dil var.

Polonyalı bir doktor, oturup bir dil türetmiş ve günün birinde tüm dünyada kullanılacağını düşünmüş. Şu ana kadar amacına ulaşamamış belki ama düşünce yapısını sevdim. :)

Esperanto ismi ise fransızca "umut etmek" anlamına gelen esperer kelimesine "yapan, eden" anlamına gelen "-ant" ekinin eklenmesinden doğmuş. Bu haliyle isim görevi görmeyeceği için de sonuna bir de "o" harfi eklenmiş, olmuş bize esperanto!

Bu arada amca çok da azimliymiş, bayrak bile yapmış;



Muhtemelen chakoland'ı kursam ben de bu şekilde, yıldız motifli yeşil bir bayrak yapardım.



Bu konuyu araştırdıkça şaşırıyorum, çünkü ana dili esperanto olan insanlar olduğu gibi, akıcı bir şekilde esperanto konuşan milyonlarca insan varmış. :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites